طبس- سرپرستي يزدفردا: حجت‌الاسلام سيدابراهيم مهاجريان امروز با اشاره به برخي مسائل كه به تازگي در طبس به وجود آمده است، اظهار داشت: لازم است مردم مراقب و مواظب باشند زيرا همواره افرادي هستند كه درصدد برهم زدن وحدت جامعه هستند.

به گزارش فارس، امام جمعه طبس گفت: با توجه به اينكه نان برخي تنها در تنور اختلاف پخته مي‌شود و اين افراد در فضايي كه آرامش، وحدت و هماهنگي وجود داشته باشد، نمي‌توانند اظهار وجود كنند، هميشه به دنبال يافتن روزنه و بهانه‌اي براي ايجاد اختلاف و برهم زدن آرامش جامعه هستند.


  اقدامات مسئولان طبس با مشورت و از روي دلسوزي است

امام جمعه طبس يادآور شد: افرادي كه براي شهرستان طبس برنامه‌ريزي و تصميم‌گيري كرده و برنامه‌هاي آينده اين شهرستان را پيگيري مي‌كنند را به خوبي مي‌شناسم و مطمئن هستم هر اقدامي كه از سوي مسئولان شهرستان انجام مي‌شود بر اثر انگيزه‌هاي شخصي و مادي نبوده و تنها از روي دلسوزي مسئولان است.

وي تصريح كرد: مردم به شايعات توجه نكنند و بدانند هر اقدامي كه انجام مي‌شود با مشورت و آگاهي كامل است.

مهاجريان بيان داشت: بر اساس روايات براي شناخت هر فرد و جرياني، بايد طرفداران آن را مورد توجه و بررسي قرار دهيم و افرادي كه جام زهر را به رهبري تعارف كرده‌اند، امروز نمي‌توانند ادعاي دلسوزي جامعه و مردم را داشته باشند.


  مسئولان يزد با ريسمان پوسيده يك جريان خاص به چاه نيفتند

وي خاطرنشان كرد: به مسئولان استان يزد هم متذكر مي‌شوم كه با ريسمان پوسيده و زهرآلوده اين افراد و جريان به چاه نيفتند كه عاقبت خوبي براي آنها نخواهد داشت.

امام جمعه طبس در بخش ديگري از سخنان خود گفت: موضوعي كه همه ما بايد در زندگي خود به آن توجه داشته باشيم، اين است كه انسان هميشه در معرض لغزش و انحراف است.

وي افزود: انسان در هر جايگاه معنوي، علمي، سياسي و اجتماعي كه قرار داشته باشد، نه تنها هيچ‌گاه نبايد خود را از انحراف مصون بداند، بلكه هر چه جايگاه انسان در اجتماع و جامعه بالاتر باشد، امكان انحراف و لغزش وي بيشتر است.


  انحراف مسئولان انحراف جامعه را درپي دارد

مهاجريان اظهار داشت: اين موضوع كه امكان انحراف و لغزش انسان‌ها وجود دارد آن‌قدر با اهميت است كه خداوند متعال حتي به پيامبر اكرم (ص) كه معصوم و اشرف پيامبران است نيز اين مطلب را با لحني تند متذكر شده است.

وي ادامه داد: تمام آحاد جامعه به ‌ويژه افرادي كه مسئوليت آنها در جامعه بيشتر است بايد دقت كنند كه دچار انحراف نشوند زيرا طبيعي است كه انحراف مسئولان، انحراف جامعه را درپي خواهد داشت.


ممكن است در مجموعه مديريت كشور برخي انحرافات وجود داشته باشد

امام جمعه طبس اضافه كرد: هميشه در جامعه و بين مسئولان مسائل انحرافي وجود داشته و در شرايط كنوني نيز نبايد اين‌گونه تصور كنيم كه انحرافي وجود ندارد، بلكه ممكن است حتي در مجموعه مديريت كشور هم برخي انحرافات وجود داشته باشد.

وي در اين زمينه به سخناني از امام خميني (ره) اشاره كرد كه فرموده‌اند: «هر امري به تدريج به انحراف كشيده مي‌شود و چنين نيست كه يك دفعه انحراف واقع شود. بدترين انحراف آن است كه انسان ظاهر خود را به‌گونه‌اي نمايش دهد كه واقعش بر خلاف آن باشد كه اين نفاق است. اي رئيس‌جمهور محترم و ديگر متصديان امور كشور، مي‌دانيد كه قدرتمندان شرق و غرب به‌ويژه آمريكاي بازيگر، مارهاي زخم‌ برداشته از جمهوري اسلامي هستند كه از اول انقلاب تا امروز به هر حيله ممكن از جمله تبليغات دامنه‌دار دست زده و براي تضعيف روحيه ملت مقاوم و رزمندگان عزيز به هر نوع دروغ و تهمتي متوسل شدند، ولي به حمدلله نه ‌تنها هيچ يك از تيرهاي آنان به هدف نرسيد بلكه نتيجه معكوس داد».

مهاجريان ادامه داد: امام راحل فرموده‌اند: «اكنون از چنين مارهاي زخم‌خورده‌اي نبايد غافل بود چه بسا با نفوذ عمال سرسپرده داخلي در ارگان‌هاي دولتي و مقامات مؤثر به تدريج كار خود را انجام دهند و انسان مستقيم را منحرف و متعهدان را وابسته كنند. غفلت از اين امر فاجعه‌انگيز است كه همه مقامات به‌ ويژه مقامات بالا همچون رؤساي قواي سه‌گانه بيشتر مورد هدف هستند. انحرافات را از كجا بشناسيم؟ از نوشته‌ها، گفتار و اجتماعات آنها، هر اجتماعي كه براساس اسلام و قوانين اسلام است بر مسير اين ملت است و هر اجتماع، نطق، خطابه و قلم‌فرسايي كه بر خلاف مسير اسلام است هر چه باشد خلاف اين نهضت است».

مهاجريان تصريح كرد: امروز اكثر علما و بزرگان نسبت به وجود يك جريان انحرافي در كشور تذكر داده‌اند كه لازم است تمام مردم به ‌ويژه مسئولان نسبت به اين موضوع توجه و مراقبت لازم را داشته باشند.


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا